club kampioenschap

Clubkampioenschap 2019.

Op 7 en 8 november hebben we weer ons clubkampioenschap georganiseerd. Na de voorrondes waren er 10 deelnemers wie in 2 dagen zouden beslissen wie er Herfstkampioen zou worden. Na de eerste ronde zag men al dat de deelnemers nog op gang moesten komen. Hans van der Beek begon goed en nam gelijk in de eerste ronde de koppositie in. Eelke Feenstra had een zeer goede vierde ronde en ging toen naar de eerste plaats. Dat duurde maar één ronde en daarna was het toch weer Van der Beek om die eerste plaats over te nemen. Voor de rest van het veld was het veelvuldig van plaats verwisselen. Na de eerste dag was de stand: 1. Hans van der Beek, 2. Eelke Feenstra en 3. Age Brantsma.

Deel 2 clubkampioenschap

Op vrijdagmorgen was iedereen weer aanwezig om de strijd aan te gaan voor het kampioenschap. Deze dag was de eerste partij van Van der Beek nog niet zo goed maar herstelde hij zich daarna prima. Ook de heren Feenstra en Brantsma speelden weer zeer goed en bleven de nummers twee en drie. Voor de rest van de spelers was het weer veelvuldig stuivertje wisselen. Hans van der Beek kon met 138,21% zich de terechte herfstkampioen noemen De tweede plaats werd ingenomen door Eelke Feenstra met 118,52% derde werd Age Brantsma met 107,94%. De verdere volgorde was: 4e. Bouwe Kinderman met 100,41%; 5e. Lammert Postma met 100,26%; 6e. Jentsje de Haan met 95,16%; 7e. Teun Rispens met 93,33%; 8e. Henk van der Linden met 85,02%; 9e. Louw de Winter met 84,36% en 10e. Klaas Elzinga met 78,21%.

Tijdens het kampioenschap werd de wedstrijdleider geholpen door alle spelers en belangstellenden die op bezoek kwamen om bij de wedstrijden te tellen, koffie e.d. te verzorgen. Mensen hartelijk bedankt voor twee mooie sportieve dagen.

algemeen

Clubkampioenschap 2019 Biljartclub Buitenpost e.o..

Op 14 en 15 maart j.l. heeft Biljartclub Buitenpost e.o. haar voorjaars-clubkampioenschap georganiseerd. Na de voorrondes waren er 10 deelnemers welke in 2 dagen zouden beslissen wie er Voorjaarskampioen ging worden. Na de eerste ronde zag men al dat de deelnemers nog op gang moesten komen. Riemer Postma begon goed en nam gelijk in de eerste ronde de koppositie in. Voor de rest van het veld was het veelvuldig van plaats verwisselen. Na de eerste dag was de stand: 1. Riemer Postma, 2. Eit Jongsma en 3.Siemon Lautenbach. Op vrijdagmorgen was iedereen weer aanwezig om de strijd verder aan te gaan. Deze dag kon Riemer Postma het niveau van de vorige dag niet vast houden en ging naar de derde plaats in de voorlaatste ronde en was de strijd weer helemaal open. Meine Kempenaar ging de tweede dag met een paar goede slotpartijen van de vierde naar de eerste plaats en met 129,86% kon hij zich de terechte voorjaarskampioen noemen. Eit Jongsma werd met 124,36% tweede en Riemer Postma met 116,84% derde.
De winnaars
De verdere volgorde was: 4e. Siemon Lautenbach met 112,01%; 5e. Libbe Kuitert met 109-26%; 6e . Ale Meerstra met 106,58%; 7e . Ulbe Stellema met 101,92%; 8e . Stavros Ampatzidis met 100,00%; 9e . Lammert Postma met 97,67% en 10e . Eelke Feenstra met 96,97%.
Jan Geertsma en Meine Kepenaar
Hierna moest er nog een wedstrijd worden gespeeld tussen de herfstkampioen Jan Geertsma en de voorjaarskampioen Meine Kempenaar. In deze partij was Kempenaar duidelijk de sterkste en werd met 162,50% de kampioen van 2019. Jan Geertsma behaalde 90,00%.

OPEN-DAG BILJARTEN BUITENPOST

Na het succes van de open-dag van het vorige jaar doet de Biljartvereniging Buitenpost e.o. op zaterdag 2 februari de deuren van de biljartzaal, Herbranda 1 Buitenpost, weeropen om belangstellenden te ontvangen.

Onze bloeiende vereniging heeft op dit moment 75 leden, die iedere week een morgen en een middag zich aan het spel wagen. Om het voor iedereen zo aantrekkelijk mogelijk te maken worden de leden overdag ingedeeld in groepen die ongeveer hetzelfde aantal punten (caramboles) kunnen maken.

’s Avonds en in de weekeinden kan er ook altijd gespeeld worden, gewoon voor de gezelligheid of om het spel beter te leren beheersen.

Naast het actief bezig zijn, is het onderlinge contact een belangrijke factor en de kans op vereenzamen neemt af. Eenzaamheid komt op alle  leeftijden voor, maar het percentage eenzame mensen neemt wel toe met de leeftijd.

Vooral in de groepen van mensen die minder of geen ervaring  hebben is er nog enige ruimte om mee te doen.

Mocht uw belangstelling gewekt zijn, kom dan gerust eens kijken en een balletje stoten.( Materialen om te spelen zijn aanwezig)

De biljartzaal is deze open-dag geopend van 10-17 uur en een aantal leden en bestuursleden willen u graag verwelkomen.

algemeen

5e Open biljarttoernooi Buitenpost groot succes.

Voor de 5ekeer organiseerde Biljartclub Buitenpost het Open Kampioenschap Libre Achtkarspelen. Aan dit toernooi kunnen spelers meedoen met een moyenne van maximaal 3 caramboles per beurt.

Er werd gestreden in twee poules: een A-poule voor spelers met een gemiddelde van boven de 1,6 caramboles per beurt en een B-poule voor de lagere moyennes. Alle deelnemers speelden 3 partijen van 15 beurten.

In totaal waren er 38 deelnemers die zo hoog mogelijk moesten scoren ten opzichte van hun gemiddelde. Door deze manier van spelen heeft iedereen een reële kans op het kampioenschap naar zich toe te trekken. De spanning blijft daardoor groot tot dat de laatste partij gespeelt is.

Keurig op tijd kon de uitslag bekend gemaakt worden en kon de wedstrijd commissie terugzien op een zeer geslaagd toernooi.

Kampioen van Achtkarspelen in de A-groep:

1eJan Bosma, Wolvega 147,92%

2eJos Kemps, Buitenpost 120,29%

3eA. Tay Luong, Drachten 119,84%

Kampioen van Achtkarspelen in de B-groep:

1eEit Jongsma, Buitenpost 175,00%

2Gerrit Bosma, Kootstertille 130,30%