5e Open biljarttoernooi Buitenpost groot succes.

Voor de 5ekeer organiseerde Biljartclub Buitenpost het Open Kampioenschap Libre Achtkarspelen. Aan dit toernooi kunnen spelers meedoen met een moyenne van maximaal 3 caramboles per beurt.

Er werd gestreden in twee poules: een A-poule voor spelers met een gemiddelde van boven de 1,6 caramboles per beurt en een B-poule voor de lagere moyennes. Alle deelnemers speelden 3 partijen van 15 beurten.

In totaal waren er 38 deelnemers die zo hoog mogelijk moesten scoren ten opzichte van hun gemiddelde. Door deze manier van spelen heeft iedereen een reële kans op het kampioenschap naar zich toe te trekken. De spanning blijft daardoor groot tot dat de laatste partij gespeelt is.

Keurig op tijd kon de uitslag bekend gemaakt worden en kon de wedstrijd commissie terugzien op een zeer geslaagd toernooi.

Kampioen van Achtkarspelen in de A-groep:

1eJan Bosma, Wolvega 147,92%

2eJos Kemps, Buitenpost 120,29%

3eA. Tay Luong, Drachten 119,84%

Kampioen van Achtkarspelen in de B-groep:

1eEit Jongsma, Buitenpost 175,00%

2Gerrit Bosma, Kootstertille 130,30%