club kampioenschap

KAMPIOENSCHAP B.C. BUITENPOST 15 en 16 maart 2018

In de afgelopen weken hebben de 5 biljartgroepen van de  Biljartclub Buitenpost e.o. voor-rondes gespeeld om geselecteerd te worden voor het voorjaars-clubkampioenschap.

Bij dit kampioenschap wordt gespeeld met als uitgangsbasis het gemiddelde van iedere afzonderlijke speler. Kampioen wordt de biljarter die procentueel de grootste stijging van zijn gemiddelde weet te behalen. Hierdoor maken alle biljarters kans om het kampioenschap te veroveren.

Gemiddeld werd er goed gespeeld en werd ruim 106% van het gemiddelde behaald. Slechts 2 spelers hadden hun dagen niet en scoorden onder de 100%.
Na dat ieder 9 partijen had gespeeld kon wedstrijdleider, Jentsje de Haan, de uitslag bekend maken. Kampioen met 130,25% werd Simon Zuidersma; op de tweede en derde plaats eindigden Henk van Veenendaal en Eit Jongsma met resp. 126,85% en 118,84%.

Overige uitslagen: 4e. Lammert Postma 114,21%, 5e. Theunis Faber 113,19% 6e. Herre Risselada 104,63%, 7e. Jan Groeneweg 101,35% 8e. Joeke Dorhout 110, 79% 9e. Albert Bosma 82,13% en 10e. Libbe Kuitert  met 70,37%

reserve kampioen Simon(links) met naast hem kampioen Riemer

Nadat dit voorjaars-clubkampioenschap gespeeld was moest ook nog bepaald worden wie de clubkampioen van het seizoen 2017-2018 zou worden. De kampioen van het najaar, Riemer Postma (rechts op de foto), moest nu aantreden tegen Simon Zuidersma en na een verwoede strijd, waarbij de zenuwen toch wel een rol gingen spelen mocht Riemer Postma het algemeen kampioenschap voor zich opeisen en werd Simon Zuidersma reserve-kampioen.