kampioenschap Achtkarspelen

Geslaagd jaarlijks biljarttoernooi Buitenpost

De Biljartclub heeft zaterdag  27 januari 2018 voor de 4e keer het “Open kampioenschap Achtkarspelen Libre” georganiseerd. Dit toernooi is opengesteld voor biljarters met een gemiddelde van maximaal 3 caramboles per beurt.  Er werd gestreden in 2 poules n.l. een A-poule voor speler met een gemiddelde boven de 1,4 caramboles per beurt  en een B-poule voor de lagere moyennes.

Wedstrijdleider Wim Meijer, had samen met zijn ploeg, de organisatie weer goed voor elkaar en ook de catering was dik in orde.In de mooie biljartzaal van Herbranda waren er 38 deelnemers die in 3 partijen van 15 beurten moesten proberen om de score ten opzichte van hun gemiddelde zo hoog mogelijk te krijgen. Op deze manier heeft iedereen de kans om dit kampioenschap naar zich to te trekken en is er tot op het laatste moment veel spanning.Al snel na de laatste partij kon de uitslag bekend gemaakt worden en kon de Biljartclub Buitenpost weer terug zien op een goed en plezierig verlopen dag.

Uitslag Poule A:

1, Kees Goes,                      Kollum                       144,44 %