club kampioenschap

Herfst-clubkampioenschap 2017

Na 4 weken van spannende voorrondes hadden 10 biljarters zich geplaatst voor de eindstrijd van de herfst-clubkampioenschappen van de Biljartclub Buitenpost.

Bij deze kampioenschappen spelen  deelnemers tegen elkaar op basis van hun gemiddelde score zoals die eerder behaald is. Hierdoor is er een min of meer eerlijke strijd, waarbij de laagst geklasseerde het goed kan opnemen tegen de beste speler van de club

In een strijd van 9 partijen in 2 dagen moesten alle deelnemers tegen elkaar biljarten en degene die het best presteert ten opzichte van zijn gemiddelde kan zich uiteindelijk Herfst-clubkampioen noemen.

Na de eerste speeldag begonnen de resultaten zich al behoorlijk af te tekenen, hierbij was het opvallend dat de biljarters met het laagste gemiddelde de percentueel hoogste scores behaalden.

Op de tweede speeldag werd het voorlopige klassement nog eens flink door elkaar geschud. Uiteindelijk kon de wedstrijdleider, Jentsje de Haan, de uitslag  bekend maken. Riemer Postma is herfst-clubkampioen geworden met een resultaat van   121,15 % van zijn moyenne. Met resp.117,33% en  112,70%  werden Stavo Ampatzides  en  Cor Hatzmann  2e en 3e.

de kampioenen