Open-dag biljartzaal ’t Krythûs

September 2023,
BUITENPOST – Nadat vorig jaar de officiële opening van haar eigen nieuwe biljartzaal heeft plaats gevonden, stelt de Biljartvereniging Buitenpost e.o. op zaterdag 30 september de deuren van de biljartzaal weer open om geïnteresseerden en belangstellenden te ontvangen.
De biljartzaal is gehuisvest op het sportpark “Swadde” aan de Jeltingalaan 82 in Buitenpost, net achter de kantine van korfbalvereniging Flamingo’s. De bloeiende vereniging heeft op dit moment 80 leden, die iedere week een morgen en een middag zich aan het spel wagen. Om het voor iedereen zo aantrekkelijk mogelijk te maken worden de leden overdag zoveel mogelijk ingedeeld in groepen die ongeveer hetzelfde aantal punten (caramboles) kunnen maken.
Op de dinsdagavonden is ook een competitie voor het vrije spel (libre) en op maandagavonden is gestart met een 3 bandencompetitie. De overige avonden en weekenden kan er ook altijd gespeeld worden, gewoon voor de gezelligheid of om het spel beter te leren beheersen.
Naast het actief bezig zijn, is het onderlinge contact een belangrijke factor en de kans op vereenzamen neemt af. Eenzaamheid komt op alle leeftijden voor, maar het percentage eenzame mensen neemt wel toe met de leeftijd. Doordat de biljartzaal nu 4 tafels heeft is er in alle niveaugroepen nog ruimte voor nieuwe leden. Er zijn altijd leden bereid om mensen die weinig of nooit eerder gespeeld hebben te helpen!
Mocht uw belangstelling gewekt zijn, kom dan gerust eens kijken en een balletje stoten. (Materialen om te spelen zijn aanwezig). De biljartzaal is deze open-dag geopend van 10-17 uur en een aantal leden en bestuursleden willen u graag verwelkomen. Parkeren voor mensen die minder ter been zijn kan bij het gebouw, anderen kunnen parkeren op de grote parkeerplaats van het sportpark.