Biljartvereniging Buitenpost Najaars club kampioenschap 2022.

Door Eelke Feenstra.
Op 4 en 5 november hebben we weer ons najaarsclubkampioenschap georganiseerd. Na de voorrondes, die onderling in elke groep (5 niveaus) eerder werden gespeeld waren er 10 deelnemers die in 2 dagen zouden beslissen wie er herfstkampioen zou worden. Na de eerste dag begon zich reeds af te tekenen welke spelers mogelijk op de bovenste plaatsen zouden eindigen. Eelke Feenstra was na de eerste drie rondes de beste, waarna Aalze Ozinga het heft in handen nam. De stand na de eerste dag was:
1. 1. Aalze Ozinga 134,3%, 2. Ale Meerstra 116,3% en 3. Eelke Feenstra 105,3%.
Dag 2
Op vrijdagmorgen was iedereen weer aanwezig om de strijd aan te gaan voor het kampioenschap. Tot de laatste ronde bleef het spannend. Deze partijen tussen Aalze Ozinga en Eelke Feenstra enerzijds en tussen Ale Meerstra, die vanaf de 1e ronde de 2e positie innam, en Gerke van der Land anderzijds waren bepalend voor de eindstand. Aalze Ozinga kon zijn eerste plaats niet behouden door een slecht resultaat tegen Eelke Feenstra en moest deze afstaan aan Ale Meerstra, die een prima partij speelde tegen de tevens goed spelende Gerke van der Land . Dit leverde de volgende eindstand op:
1. en najaarskampioen 2022 Ale Meerstra met 118,1%; 2. Aalze Ozinga 117,5%; 3. Eelke Feenstra 114,8%; 4. Gerke van der Land 102,2%; 5. Herman van Til 100,0%; 6. Lammert Oldenburger 94,2%; 7. Herre Risselada 91,1%; 8. Pieter Terpstra 85,8%; 9. Theunis Faber 81,9%; 10. Simon Zuidersma 80,8%.
De wedstrijden waren administratief voorbereid door Jentsje de Haan, die tevens het rekenwerk verrichtte en de wedstrijdleiding was in vertrouwde handen van Hendrik Postma. Zij deelden ook de prijzen uit bestaande uit vleespakketten. Belangstellenden die op bezoek kwamen bij de wedstrijden en de deelnemers kunnen terugzien op twee mooie sportieve en gezellige dagen, waarbij het sociale element ook een belangrijke rol speelt.