algemeen

Open biljarttoernooi Buitenpost groot succes.

Door de Corona-perikelen kon het Open Kampioenschap Libre Achtkarspelen 2 jaar niet gespeeld worden. Dit jaar kon het gelukkig weer doorgaan in t’Krythûs, de prachtige nieuwe locatie van Biljartclub Buitenpost.

Aan dit toernooi kunnen spelers meedoen met een moyenne van maximaal 3 caramboles per beurt.  Er werd gestreden in twee poules: een A-poule voor spelers met een gemiddelde van boven de 1,5 caramboles per beurt en een B-poule voor de lagere moyennes. Alle deelnemers speelden 3 partijen van 15 beurten.

In totaal waren er 42 deelnemers die zo hoog mogelijk moesten scoren ten opzichte van hun gemiddelde. Door deze manier van spelen heeft iedereen een reële kans op het kampioenschap naar zich toe te trekken en de spanning blijft daardoor groot totdat de laatste partij gespeelt is.

Keurig op tijd kon de uitslag bekend gemaakt worden en kon de wedstrijd commissie terugzien op een zeer geslaagd toernooi.

Kampioen van Achtkarspelen in de A-groep:

1e  Jan Boskma, Rinsumageest 132,10%

2e  Anne Dijkstra, Kollumersweach 122,99%

3 Bas de Haan, De Triemen 122,55%

Kampioen van Achtkarspelen in de B-groep:

1e   Henk de Boer, Doezum 138,1033%

2e    Klaas Kuiper, De Tille 122,22%